DDV's stærke gullaschsuppe

Som jeg nævnte i et tideligere indlæg er mine forældre startet til De Danske Vægtkonsulenter. Min mor har købt en masse nye kogebøger og min søster og jeg besluttede os for at afprøve denne opskrift. Opskriften er super nem og velsmagende. Retten lagt fra fotogen som det ses på det nederste billede, server den evt. med et klat skyr, creme fraiche eller græsk yougurt og drys med krippet persille ;-)  Nok snak, lad os komme til opskriften!!


1 pers:
  • 120g. hakket magert oksekød
  • 1 fed hvidløg
  • 1 tsk paprika
  • 1/2 tsk chili
  • 1/2 boullion terning
  • 2-3 dl vand, jeg tilføjede ekstra vand+krydderi da jeg ville ha' mere væde.
  • 50g porre
  • 100g. rød el. grøn peberfrugt
  • 100g. kartofler i tern
  • 10g. tomatpure/koncentrat, jeg bruge mere pga. den ekstra mængde vand
  • salt og peber
  • evt. persille
  • evt. creme fraiche,græsk yougurt eller skyr til servering

Svits kødet i en tykbundet gryde, til det er brunet og smulret. Hak løg og hvidløg og kom det i gryden sammen med paprika og chili, rør rundt. Tilsæt boullionterning og vand og bring det i kog. Skær kartofler, porre og peberfugt i tykke skiver/tern. Kom grønsagerne og kartoffelskiverne i suppen sammen med tomatpure og lad det simre i 20 min. til kartoflerne er mørre. Smag suppen til med salt og peber og server med persille og evt. skyr, eller en af de andre valgmuligheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar